Utebur idé

Heej!

Vad seeg jag är idag, ovanligt? Nae men idag har jag i alla fall en anledning, gick nämligen upp 4.15 för att jobba ett pass. Det blir mycket jobb den här veckan.  Iiiscch, klirr i kassan ;) Och tro det eller ej men jag städa ur bilen lite idag :O :) Behövdes verkligen kan jag säga. Så nu rullar den ett tag till. Senare ska jag städa hos råttisarna, byta lite hängmattor. Det är nån eller ja säkert alla råttor som har fått för sig att de är dom som är inredarna i buren. Min nya fina hängmatta som jag sydde är helt massakerad! En massa hål här och där :/ Men men råttorna är tydligen nöjda för nu kan dom krypa in i den xD

Jag har fått en otroligt härlig idé till en stor dygnet runt ute bur till marsvinen. Eller ja okey då, det var pappa som sa att jag skulle kunna använda mig av en lekstuga. Så nu funderar jag på att hitta en okey lekstuga och måla, fixa och dona och sedan bygga en stor hage runt ingången på stugan. Typ som en hönsgård fast snyggare :) Får se om jag hittar nån passade stuga. Marsvins honorna kommer då få vara ute under vår/sommar/höst och inne på vintern. Så om bygget kommer igång nu i höst kommer den inte kunna användas förrän våren 2012. Men det ju bättre att sätta fart eller hur ;)


Kommentarer
Postat av: Sorkis

En hönsgår utan höns heter de ^^ men den kan säkert bli finare ändå^^

2011-08-30 @ 18:01:33
Postat av: Svar till Sorkis

Haha! Ja okey då ;)

2011-08-30 @ 19:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0