Static

Heellu!

Puuh, vad jobbigt det var. Har doppat ALLA 11 marsvinen i matolja! Stackars små grisar, nu är dom helt kladdiga :/ Men det var nödvändigt, har nämligen fått static på dem, hur det gick till har jag ingen aning. Static är kvalster som livnär sig på marsvinens hud- och pälsavlagringar. Inte alls så störande för grisarna men inget kul att ha ändå. Så nu hoppas vi på att oljan tar död på krypen, så är det bara att bada av dem med diskmedel om en vecka, eller bara och bara kommer ju ta en heldag!

Jag har även hunnit med att städa hos råttorna, låtit dem vara ute och så har jag tvättat svans :) Vad som är kvar av kvällen är inte mycket. En varm dusch och sen sova typ, är redigt trött nu. Gäsp! Ha de gott!


Nu är det tyvärr klart att Etta kommer flytta tillbaka till sin uppfödare :'( Idag bet hon mig så att det börja blöda :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0