Städning och ommöblering

Halloj!

Jag är helt slut! Har städat ordentligt i mitt rum och möblerat om hela skiten. Hur lång tid tog de inte? Hela dagen ju! Men det vart ganska bra, fortfarande lite trångt men det får gå. Har i alla fall fått lite space framför buren som jag ville ha. Så nu går dörrarna att öppna helt eller ja nästan i alla fall, ena sidan tar de stopp ungefär när dörren står rakt ut. Snart ska jag tvätta svans igen. Men det går på ett kick, lilla Ella är super snäll och blir bara lite fundersam över varför matte ska gnugga och dra i hennes svans ^^,

Alla tidningar i Sverige har fått för sig att skriva en artikel om marsvin och deras kost. Jätte bra att uppmärksamma det! MEN det är bara det att halva artikeln är bara dynga! Jag blir så irriterad! En morotsbit är farlig? In my ass! Morötter kan bli farligt i STOR mängd och att ge marsvinen det varannan dag är inget problem alls. Och grisarna ska ha grönsaker varje dag för att få i sig c-vitamin. Variation med olika sorters kål, paprika, broccoli och rotfrukter är kanon, ingen konstig lösning som ska sprutas in i munnen eller blandas ut i flaskan. Helt rätt i artikel är att hö ska finnas hela tiden och att marsvinen inte ska äta någon sorts gnagarbladning. Dock går pellets framtagen för marsvin bra, tex det jag beställer Oxbow. Så alla marsvins ägare tro inte på tidningarna...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0