Resultat i GBG

Halloj!

Nu har jag fått några sms ifrån Linda om hur det har gått på utställningen! Det gick betydligt bättre i pet än standard.
Så här hade domarna sagt.
Pet: Kvalité A.
Helhetsintryck: SÖT!
Kondition: bra storlek och hull. Kompakt!
Klor: ok-något korta.
Renhet: önskas renare svans. Ren päls + botten.
Tamhet: mycket god! Nyfiken.

Standard: Kvalité 2.
Helhetsintryck: pipig.
Övrig bedömning: bra typ och storlek. Bra ögon. Ok pannfläck. Bra öron. Ok grundfärg. Bra blekning. Liten vit fläck på ryggen.
Temperament: lite missnöjd.

Hon fick kvalité 2 för den där jädrans lilla vita fläcken på ryggen. Undra om den kommer försvinna eller inte. Det är liksom bara några vita hårstrån. Kan tänka mig att hon fått ett litet sår och där har de då växt ut vitahår?. Ajja jag är iallfall nöjd! Första gången klart de inte är kul för lilla Ella att åka iväg utan mamma. läs: mig! ;) Nu måste vi ju bara ta oss till Kallhäll och se hur de går där :P

Mammas lilla flicka! Snart får du komma hem igen :)

Kommentarer
Postat av: Jj

Grattis Ella och Lina! ;D

2011-08-20 @ 18:18:09
URL: http://citysessan.blogg.se/
Postat av: Svar till Jj

Tack Jonna! :D

2011-08-20 @ 18:38:31
URL: http://linaaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0